Friday, October 23, 2009

Why Corporate Initiatives Fail

Joseph Grenny has a good new column on Business Week's website regarding why so many corporate initiatives fail. Grenny cites some statistics about the rate of failure on special corporate initiatives:

Sustained research shows that across the U.S., estimated failure rates for corporate projects range from 66% to 91%. What's more, companies' collective inability to execute on major projects costs many billions of dollars a year. For example, it is estimated that of the $255 billion spent annually on IT projects in the U.S., more than a quarter is burned up in failures and cost overruns.


Grenny goes on to offer some explanations for the types of behavior that lead to such failures. In the past, I conducted a study on this topic, published in MIT Sloan Management Review. In that article, my co-author Lynne Levesque and I argued that many employees refer to such initiatives as just another "flavor of the month" prescribed by top management. They think to themselves, "This too shall pass." We argued that four critical processes in the early stages of an initiative can help insure that initiatives take hold and that change does indeed stick. Here is a brief excerpt from our prior work:

In our research, we discovered four critical processes that enable firms to avoid the “flavor of the month” trap. These antecedent processes lay the foundation for the successful institutionalization of a strategic initiative. The four sets of processes are: chartering, learning, mobilizing, and realigning. Chartering refers to the process by which the organization defines the purpose and scope of the initiative, as well as the way people will work with one another on the program. The chartering process has two critical components: boundary setting and team design. Learning refers to how managers develop, test, and refine ideas through experimentation prior to full-scale rollout. The mobilizing process entails the use of symbolism, metaphors, and compelling stories to engage people’s hearts as well as their minds so as to build commitment to the project. Finally, the realigning process consists of a series of activities aimed at reshaping the organizational context, including a redefinition of roles and reporting relationships as well as new approaches to monitoring, measurement, and compensation.

3 comments:

BG said...

This could largely be summarized as "focus" and "rational expectations".

Focus: Do 2 things well, not 15 things poorly.

Rational Expectations: Create projects and situations where people can succeed. Many initiatives crash under their own unrealiztic expectations or time frames. Underpromise and overdeliver.

Michael Roberto said...

Jack Welch always said that he succeeded not because of intelligence per se, but rather persistence. He took a few big ideas, focused on them like a laser beam, and stuck with those initiatives for years (think Six Sigma, Best Practices, Work Out, etc.)

almostakbl said...

شركة شراء اثاث مستعمل بالرياض والقصيم وجدة
شركة المستقبل من اهم وافضل الشركات التى تعمل فى مجال
شراء لااثاث المستعمل بالرياض
؛ تتعامل شركة المستقبل منذ عقود كبيرة فى اعمال الشراء للاثاث المستعمل والعمل على كيفيه القيام بكل الطرق الاساسية المميزة فى الشراء دون ان يتم تحمل اعباء عملاءنا الكرام فى الشراء ولا تكتفى شركة المستقبل بخدمة مكان معين فلدينا القدره على القيام باعمال الشراء فى اى مكان فى الرياض او الدمام او جدة والوصول الى اعلى مستوى من التميز فلا تتردد فى التعاقد والتعاون مع افضل شركة شراء اثاث متوفره فى الاسواق الان . تهتم
شركة شراء اثاث مستعمل بالرياض
بتقديم عدد من النصائح والاستشارات المميزة فى اعمال الشراء والعمل على تقديم افضل الطرق التى تساعد فى اعمال الشراء على اعلى مستوى من الخدمة فاذا احتاجت اى استشارة شراء اثاث او القيام بالتخلص من اى قطعه من الاثاث
فعليك ان تتواصل مع شركة المستقبل
محلات شراء الاثاث المستعمل بالرياض
والدمام وجدة والقدرة على الوصول الى اى مكان فى المملكة العربيه السعودية ؛امر الشراء للاثاث المستعمل سواء الاثاث المكتبى – الاثاث المنزلى – اى قطعه من الاثاث من غرف النوم – غرف الاطفال – الكنب – الركنيات – المطابخ – الصالونات – السفرة – النيش ........ وغيرها من اى قطعه من الاثاث فشركة المستقبل هى التى تقوم باعمال الشراء لاى قطعه من الاثاث على الفور .
خدمات
شركة شراء الاثاث المستعمل
والدمام وجدة .
شراء اثاث مستعمل بالقصيم
من الكركبة والفوضى فقط .

• تعرف على الاسباب التى تم من خلالها وما هو السبب الذى ادى الى بيعها هل هى
شراء اثاث مستعمل جدة
بيها روائح كريهه فهذه لا تصلح على الاطلاق .
• ابتعد عزيزى العميل كل البعد عن اى قطعه من الاثاث يتواجد بيها اى نوع من انواع الحشرات وبالاخص الصراصير المتواجده فى الاخشاب لان تكاثرها يكن اكبر مما تتخيل .
• تنصحك شركة المستقبل بالقيام باعمال الشراء للقطع الاثاثية المميزه التى تصلح للدهانات وسهوله وضعها فى اى مكان ولا تقوم باختيار القطع الاثاثية التالفه او الغير مدهونه .
هذه افضل النصائح التى تستطيع من خلال تطبيقها ان تقوم باعمال الشراء لاى قطعه من الاثاث وبالاضافة الى ان الشركة تعمل على تقديم عدد من الاستشارات فى اعمال الشراء بالاضافة الى اننا نهتم بتطبيق عدد من الخدمات وعدد من النصائح بالاضافة الى عدد من الافراد المتخصصين فى اعمال الشراء للاثاث المستعمل ؛ فمعاناه عملاءنا الكرام فى الشراء اعطتت لنا فرصه كبيرة فى عمل فحص كامل وشامل فى اعمال البحث والوصول الى افضل النتائج المميزة فى شراء اى قطعه من الاثاث المستعمل فنحن متميزين وطريق المثالى الذى يعطى لك فرصه شراء للاثاث دون ان تشعر انها كانت مستعمله من قبل هو شركة المستقبل